Coraz bliżej święta, coraz bliżej święta…

Już niebawem w centrach handlowych zawisną ozdoby i światełka, na rynkach miast wyrosną targi bożenarodzeniowe, a my sami zaczniemy pełną parą przygotowania do świąt. Dla niektórych jednak sezon świąteczny zaczyna się znacznie wcześniej – we wrześniu, a nawet w sierpniu. Mowa o pracownikach działów marketingu, HR czy komunikacji wewnętrznej, których wcale nie dziwią kolędy rozbrzmiewające w listopadzie.

Aby poczuć prawdziwą magię świąt, potrzeba skrupulatnych przygotowań oraz gruntownego przemyślenia, co i jakimi narzędziami chcemy przekazać naszym pracownikom lub partnerom biznesowym. Jest wiele możliwości, jak można przeżyć ten wyjątkowy czas w firmie. Warto zadbać o odpowiednią oprawę świąteczną, bo to jeden ze sposobów budowania wizerunku firmy i marki!

Komunikacja pełna magii

Tradycja wysyłania kartek na szczęście nie odeszła do lamusa i wciąż w biznesie rozsyła się ich papierowe lub elektroniczne wersje. Personalizowane życzenia, świąteczny layout z elementami charakterystycznymi dla brandu, podpis prezesa lub dyrektora – to najlepsze połączenie, by pokazać komuś, że pamiętamy o nim w tym szczególnym czasie. Przy tradycyjnych, papierowych kartkach trzeba tylko pamiętać, by je przygotować i wysłać wcześniej. Wówczas na pewno zdążą dotrzeć do odbiorców. Organizujecie spotkania świąteczne lub wigilię dla pracowników? O tym także trzeba odpowiednio poinformować, np. za pomocą wpadających w oko plakatów czy ciekawego mailingu, zwłaszcza gdy chcemy to połączyć z działaniami charytatywnymi czy zbiórką prezentów dla dzieci z domów dziecka, których finał odbędzie się podczas firmowego spotkania. Co więcej, taki event pomoże wzmocnić zaangażowanie pracowników, a do tego jest świetną okazją, by zamknąć rok, lepiej się poznać i spędzić razem czas na dobrej zabawie.

Dzielenie się radością z innymi

W święta budzi się w nas szczególna chęć do pomocy potrzebującym. Firmowe zespoły w ramach działań CSR coraz częściej dołączają do akcji „Szlachetna Paczka”, wspólnie wybierając „swoją” rodzinę i kupując dla nich niezbędne rzeczy – produkty spożywcze, środki medyczne, sprzęt RTV/AGD. To wyzwala masę pozytywnej energii, pozwala czuć się potrzebnym i spaja team. Inną okazją do integracji zespołowej są np. orszaki mikołajowe, które wyruszają do dzieci z domów dziecka, szpitali lub świetlic z paczkami pełnymi słodyczy. Niewiele jest okazji, by zobaczyć swojego współpracownika w stroju śnieżynki czy Mikołaja, a do tego sprawić ogrom uciechy najmłodszym. Także osoby z firmy, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej, mogą liczyć na pomoc i w tym celu organizuje się specjalne akcje w biurach. Dobrym pomysłem jest np. kiermasz słodkości – pracownicy pieką ciasta i inne smakołyki, które potem są sprzedawane za symboliczną kwotę, a środki ze sprzedaży przekazane potrzebującym współpracownikom. Dla nas to drobne gesty, ale dla obdarowywanych mają ogromne znaczenie!

Co się zdarzyło w biurze, zostaje w biurze…

Tak jak niektórzy nie wyobrażają sobie grudnia bez choinki i prezentów, tak samo dla innych rok w pracy nie liczy się bez wspólnego, radosnego celebrowania świąt. Biura i open space’y wypełniają się świątecznymi drzewkami, lampkami i dekoracjami, a bożonarodzeniowe sweterki w renifery i mikołajowe czapki są jak najbardziej akceptowalnymi częściami garderoby. Często organizuje się także konkursy na najciekawsze przebranie czy stanowisko pracy, które są nagradzane np. firmowymi gadżetami. Są też odważne teamy, które nagrywają w profesjonalnym studiu wspólną kolędę lub świąteczny przebój – czy to te popularne, czy napisane specjalnie na tę okazję. I nieważne, że część fałszuje, a dla większości to debiut przed mikrofonem. Liczy się tylko dobra zabawa! Takie nagranie to nie lada wyzwanie, ale i doskonały sposób na integrację zespołową. Niektórzy idą o krok dalej i biurową przestrzeń zamieniają w… plan teledysku, sami w nim występując. Ale uwaga – często nie da się tego odzobaczyć. 😉

A na deser…

… prezenty! Kto z nas ich nie lubi? Zwłaszcza gdy są personalizowane, ręcznie zapakowane i przygotowane „z sercem”. Co warto wiedzieć, lepiej odbierane są nie bezosobowe upominki od firmy, ale te od szefa, który osobiście je wręcza i ma przy okazji szansę złożyć pracownikom życzenia. W tym przypadku to detal jest w cenie, a nie hurt. 😉 Jakie prezenty są najlepsze? Na pewno te praktyczne, oddające ducha świąt, ale i przydające się przez cały rok – karta podarunkowa, notatnik na genialne pomysły z imieniem i nazwiskiem na okładce, ceramiczny kubek z kreatywnym hasłem, który nie raz wywoła uśmiech na twarzy, czy termiczny, który sprawi, że pracownik będzie ciepło myśleć o swoim przełożonym. 🙂 A do tego słodki dodatek i… na pewno każdemu zrobi się miło. Dzięki takiemu indywidualnemu podejściu i prezentom z pomysłem można podziękować swojemu zespołowi za zrealizowane projekty i zaangażowanie, a do tego budować wizerunek dobrego pracodawcy. Takiego, który pamięta o swoich pracownikach „od święta”, ale dziękuje im za każdy dzień mijającego roku.