Case study z fabrycznego podwórka #4

Identyfikacja wizualna

Obrazy, symbole, ikonografia mają dla nas duże znaczenie. Porządkują i podnoszą estetykę.

WYZWANIE: stworzenie oznaczeń do przestrzeni biurowej, w tym komunikatów skłaniających pracowników do określonych zachowań, np. zamykania drzwi lub utrzymywania czystości w pomieszczeniach wspólnych.
ROZWIĄZANIE: Podstawową funkcją tego rodzaju komunikatów jest informowanie i perswazja. Aby jednak były skuteczne, muszą osiągać kilka efektów jednocześnie. Z jednej strony mają przyciągać uwagę – inaczej znikną w zwykle bardzo transparentnej przestrzeni biurowej. Z drugiej strony powinny być z nią estetycznie integralne, czyli stanowić element spójnej identyfikacji wizualnej. Ich treść ma przekonywać adresata do wykonania określonej czynności, najlepiej jednak w taki sposób, aby poczuł, że sam chce to zrobić. Dlaczego zatem nie wprowadzić w projekt odrobiny humoru i podejść do tematu z nieoczekiwanej strony? „Nikt nie lubi zostawać na weekend w pracy. Zabierz pojemnik ze sobą!”, „Zostaw po sobie porządek. Na wypadek gdyby ktoś robił tu selfie”, „W toalecie spędzasz w ciągu życia średnio 3 lata. Zadbaj o czystość” albo „Zamknij drzwi, ucieka przez nie Wi-Fi!” to propozycje, które – zaprojektowane w zgodzie z identyfikacją wizualną firmy – pozwalają upiec dwie pieczenie na jednym ogniu: przypomnieć o zasadach i wywołać uśmiech na twarzy.